کیمیای وجودم

...فکر ذهن اندیشه...

کیمیای وجودم

...فکر ذهن اندیشه...

کیمیای وجودم

دوست دارم ...
:
خواندن را
نوشتن را
نگاشتن را
روان انسان را
مغز انسـان را
فلسفه را
کیمیا گری را
مولکول های آب را
گرافیک را
عکاسی را
شعر و ادب را
گربه ها را
ماه آسمان را
:)

گزیده کتاب فلورانس اسکاول شین

دوشنبه, ۲ مرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۴۱ ب.ظ
کتاب اسکاول شین تقریبا یکی از کتابهای موفق در زمینه ی موفقیت هستش ، اصولا اینجور کتاب ها به بیان میزان اهمیتی ک فکر‌و گفتار انسان ها در موفقیت انسان دارن پرداختند.

اگرچه ک اصل و اساس این کتاب های روانشناسی کاملا درست هست و بزرگترین نیروی وجود انسانی قدرت فکر اونه که بوسیله اون میتونه خوشبختی و بدبختی خودشو رقم بزنه و به الطبع انعکاس فکر در گفتار آدم وارد میشه که در اطرافیانمون به راحتی میشه تفاوت بین کسایی رو‌ ک همش منفی گرا هستن و از ناامیدی حرف میزنن رو در مقابل انسان های امیدوار و پرانرژی درک کرد اما افراط و زیاده گویی هایی ک توی این جور کتاب ها هست باعث شده که متاسفانه در جامعه تاثیر پذیر ب راحتی مردم راحت طلب این افراط بیش ازحد عقل رو هم بپذیرند و به خیال‌پردازی و‌ بدنبالش در پی نرسیدن به خواسته هاشون از این راه به یأس دچار بشن .
 
در زیر گزیده از قشنگ ترین نکات این کتاب رو یادداشت کردم که هر کدومشون بدون توضیح اضافه هر شخصی و با قضاوت خود آدم میشه دنیایی از معانی رو دریافت که زندگی مونو تغییر بده و به سمت بهتر زیستی پیش بریم ⁦^_^⁩



✔دل و خیال خود را به تمامی نگه دار ،زیرا سرچشمه حیات از آن است 


✅هر آنچه آدمی عمیقا احساس یا به روشنی مجسم کند بر ذهن نیمه هشیار اثر می گذارد. و مو به مو در صحنه زندگی نمایان می شود.



✔خداوند می فرماید آنگاه که اثری از باد و باران نمی بینید این دره را از گودال ها پر کنید ⬅⬅ وقتی که انسان هیچ هیچ نشانه ای از موفقیت و خواسته خود نمی بیند باید تدارک فراهم شدن آن را ببیند .


✔انسان ها تنها چیزی را می توانند بدست آورند که خود را درحال ستاندن آن چیز بینند




 ✅تنها چیزی که میتواند در ذهن نیمه هشیار دگرگونی پدید آورد تاکید و ایمان به این نکته است که : تنها یک قدرت ابدی در جهان وجود دارد ، قدرت خدا پس هیچ دلسردی به خودت راه مده.



✔ضرب المثلی می گوید: تنها به سه منظور کلامتان را بکار ببرید ؛برای طلب شفا ٬برکت ٬ سعادت



✅هر آنچه برای دیگران می خواهیم برای خودمان اتفاق می افتد 👈 اگر برای انسانی بدبختی بخواهیم بی تردید بدبختی به سراغ خودمان می آید و اگر برای کسی آرزوی موفقیت بکنیم همانا راه موفقیت را برای خود هموار کرده ایم.



✔✔✔روح همان ذهن نیمه هشیار است که باید از تفکر نادرست رهانیده شود .🔶 و هرگاه ذهن نیمه هشیار از آرمان های متعالی برتر لبریز شود انسان به وحدت با خدا میرسد و تبدیل به انسانی می شود که به سیما و شبه خدا آفریده شده است  که بر همه مخلوقات، ذهن و تن خود اقتدار می یابد .


✅انسان تنها می‌تواند آن باشد ک خود را چنان بیند ، و تنها می‌تواند به جایی برسد که خود را در آنجا بیند ؛ و این دیدن و گماشتن ب معنای آرزوی و خواست شخص نیست بلکه آن حقیقتی است که ناخودآگاه وی از خود می‌بیند .


✔✔✔ابتدای رسیدن به حکمت متعال ترس از خداوند ( قانون ) می‌باشد 👈  هر عملی که در این جهان انجام میدهیم دارای عکس العملی می‌باشد که براساس قانون های جهان آفرینش تدوین شده است گاه نتیجه ی عمل خود را میفهمیم و گاه بخاطر جهل انسانی از نتیجه‌ی آن بیخبر هستیم 👈 اگر به جای نام خداوند در کتاب مقدس (قانون) را بگذاریم معنای بسیاری از آیات روشن تر میشود. 



✅ذهن نیمه هشیار دارای قدرت بسیار زیادی می‌باشد ک آنچه را ک واردش شود بی هیچ درنگی انجام میدهد ، و انسان باید به این ایمان داشته باشد و ایمان بدون عمل مرده است 👈 ایمان ب این قدرت درون وقتی بدست می‌آید ک انسان بار ذهنی خود را با تمام اطمینان به نیروی درونش بسپارد .




✔✔✔در همه ی راه های خود اورا بشناس که او طریقت ها را برای تو راست خواهد گردانید .


✅خداوند در کتاب مقدس بیان میدارد که از من بخواهید 👈 بخواهید که به شما داده خواهد شد .
«جان لایتناهی ، راه را نشانم بده و اگر باید کاری بکنم آن را بر من آشکار کن» 


✅پول را به جا و با روی خوش و دعای خیر و طلب برکت باید خرج کرد .


✔هر عملی در این دنیا باز تابش به خود انسان است ،آنچه که داجب دیگران قضاوت و نکوهش میکنیم در واقع به سوی خودمان جذب میشود .


✅دودلی مانع پیشرفت است . هر تصمیمی که در سر دوراهی های زندگی گرفته می شود بهتر است با عبارت خیر چون : من همواره در پرتو لطف الهی قرار دارم و بهترین تصمیم را می‌گیرم . همراه شود .



البته من این کتاب رو کامل نخوندمش و بعد از یه جاییش فهمیدم که دیگه وارد افراط شده :D

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۵/۰۲
ShimioSon

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی